2014年7月10日

煮乜Q - 生鐵鍋煮飯

我屋企無用電飯煲的.
一來廚房地方唔夠, 二來, 電飯煲就好似開車開自動波一樣, 要佢快又快唔到, 慢又慢唔到, 轉數唔夠仲會響度糾纏斯磨, 夠膽死煲2碗飯要成粒幾鐘.
買左生鐵煲之後, 開始爬文學用佢來煮飯. D煲買左又唔用, 為乜呢? 所以一定要盡量用到佢盡.... 才值回票價.
上網搵料, 找到一大堆所謂密碼. 但係.....
大家用的煲大細唔同, 火候唔同, 用0既米又唔同...... 點可以用幾粒數字就去煮飯?
最後, 都係參考左火路的大小控制去煮一煲飯出來.
用生鐵鍋煮飯, 最怕, 就係流淚~~~
先睇睇呢一張相:


我無跟佢地嘅所謂密碼,因為唔同米/受水性/爐頭大家都唔同,無可能跟人地嘅方法去煮飯。
我會用中火煮滾米+水(左手邊第一張相),我都會間中了一了佢(有人話唔好,但想放心,怕黐底,唔理喇~)滾到中間咁嘅樣,就轉小火;去到最後右手邊呢個樣,見米面了,就加蓋用小火煮10~12分鐘,通常都唔會流淚的~ 如果擔心煮燶, 期間可以開一開蓋, 聽到 zic zic zac zac 的聲音, 代表煲底水乾了, 要加水 ( 米未煮熟) 又或者要關火 ( 米已成炊)
關火後,我會再焗佢15分鐘 ~
關於煮飯流淚 , 關係到煲的大小, 火候控制.  我用的是20CM 圓生鐵煲 ( **MAX. 3 杯米 **) , 用的是金鳳絲苗+紅米+糙米混合, 通常我會煮2杯米, 下3杯半水. 按著上述程序去煮飯.
我覺得用生鐵鍋煮飯, 可以省時間 ( 全程開火約 20分鐘以內) , 可以保溫但又不用另外再置一隻電飯煲響度.  另外, 因為家用爐頭如果不太多時, 單單是兩餸一湯, 就要排隊來用. 所以生鐵鍋響呢個情形上, 長時間保溫就起了好大作用.
若要煮有味飯, 在見到米面冚蓋前, 就可以將要放落去0既佐料平均放在米面上. 冚蓋煮到尾就可以. 在加蓋後10分鐘, 可以打開煲蓋, 拌勻佐料及飯 / 加芫茜蔥 , 冚番蓋煮多一兩分鐘, 就可以關火焗住佢 , 咁D肉就一定會熟而又唔會過老.



沒有留言: